Na Ottawa, nu in Montreal. - Reisverslag uit Montréal, Canada van collies - WaarBenJij.nu Na Ottawa, nu in Montreal. - Reisverslag uit Montréal, Canada van collies - WaarBenJij.nu

Na Ottawa, nu in Montreal.

02 Augustus 2012 | Canada, Montréal

Na 4 dagen Toronto, hebben we dinsdag Toronto achter ons gelaten en zijn we vertrokken naar Ottawa. Het was een lange rit, maar eenmaal aangekomen bleek dat het een geweldige stad was. We hebben 2 overnachtingen gehad. Na aankomst bleek dat het hotel wat wij geboekt hadden een zwemparadijs had voor de gasten. Hier hebben we meteen gebruik van gemaakt, al was het maar kort.
De tweede dag hebben we vroeg de auto gepakt om het wisselen van de wacht te zien. Heel Engels allemaal, de vergelijking met Londen was duidelijk aanwezig. Hierna hebben we kaartjes gehaald voor een rondleiding door het parlementsgebouw. Heel interessant, we zijn in de " eerste en de tweede" kamer van Canada geweest. Ook hebben we de indrukwekkende bibliotheek bezocht waar niet gefilmd mocht worden. Gelukkig had Carolien haar secret camera bij zich en hopen we op nog wat beelden.
Na de rondleiding hebben we de rest van Ottawa bekeken en zijn we voor een pizza naar het hotel gegaan.`s Avonds bleek er nog een lichtshow te zijn op het parlementsgebouw, een leuke afsluiting van ons bezoek aan Ottawa.

Vandaag zijn we naar Montreal vertrokken en nu zitten we op een luxe kamer, met computer en uitzicht op het Olympisch stadion. Het oude centrum van Montreal was leuk maar in vergelijking met Toronto en Ottawa niet echt bijzonder. Morgen hebben we nog een dag tegoed en staat er in ieder geval een bezoek aan het olympisch stadion en mogelijk gaan we nog naar een zwembad. 's Avonds is er een vuurwerkshow, de afsluiting van een festival van een paar weken, het thema: a tribute to the Queen. Hier gaan we zeker naar kijken.

We zijn over de helft van onze reis. We hebben al zoveel mooie indrukken opgedaan, mooie steden gezien en bijzondere plaatsen bezocht. Het is een geweldige reis geworden, met nog een aantal hoogtepunten op het programma: the White Mountains, Boston, Cape Cod en het walvisspotten en natuurlijk als slagroom op de taart: New York. Ook het bezoek aan de familie in Toronto was een leuk, we zijn heel gastvrij ontvangen en hebben hier hele leuke dagen gehad.
Anouk kijkt uit naar de komst van Boy, die wij op het vliegveld van Boston op zullen halen.

Het weer was vandaag lekker zonnig, we hebben vaak bewolking, gelukkig wel met een lekkere temperatuur, maar ook wij hebben regelmatig een buitje gehad.

Heel veel groetjes vanuit Canada!

• 03 Augustus 2012 - 19:22

Marie-Louise:

Hallo Patrick,Caroline,Sanne en Anouk.
    Weer een leuk reisverslag om te lezen, jullie zien wel erg veel, indruk wekkend hoor !
    Geniet er nog maar van, want de vakantie vliegt voorbij !
    Groetjes van ons allemaal. Marie-Louise.

• 03 Augustus 2012 - 20:50

Jeanne:

Geweldig wat jullie allemaal zien!! Wat zullen jullie genieten en er komt nog van alles!! Wij zijn vandaag terug gekomen en moeten nu weer wennen aan "thuis". Heel veel groetjes van ons