Oakville/Toronto/Mississauga - Reisverslag uit Oakville, Canada van collies - WaarBenJij.nu Oakville/Toronto/Mississauga - Reisverslag uit Oakville, Canada van collies - WaarBenJij.nu

Oakville/Toronto/Mississauga

31 Juli 2012 | Canada, Oakville

Op dit moment zijn we in ons hotel en zijn we aan het eind van ons vier daags bezoek aan de omgeving van Toronto. In deze buurt woont een groot deel van de familie Peeters. Oom Martin, de oom van Carolien is hier in 1956 met zijn gezin gaan wonen. Inmiddels is hij 90 jaar en hij woont nog steeds in een prachtige straat vlak bij het Ontario meer. Je kunt het vanuit zijn woonkamer zien. De laatste weken is hij nogal ziek geweest, heeft een tijdje in een "oude mannen huis" gewoond maar vorige week is hij weer thuis gekomen.
De afgelopen dagen zijn we veel met hem en met een aantal van zijn kinderen/schoonkinderen en kleinkinderen opgetrokken.
Op zaterdag begonnen we met een bezoek aan de Lakewooddrive in Oakville. Oom Martin zat voor het huis op ons te wachten, hij was erg blij met onze komst. Zijn schoonzoon Jack woont tijdelijk bij hem in en ook hij was thuis. Vanuit Nederland hadden we sigaren meegekregen en een boek over Rotterdam mee genomen. Dit werd zeer gewaardeerd. Na een kop koffie met koek gingen we aan tafel voor een lekkere lunch. We hebben een korte wandeling langs het meer gemaakt en het graf van Tante Marietje bezocht.
Rond 4 uur zijn we vertrokken naar Toronto. In een buitenwijk wonen Marian (dochter van oom Martin) en Greg. Zij hebben ons meegenomen naar de CN tower om daar heerlijk te eten. Het restaurant draait tijdens het diner rond en zo heb je elke keer een ander prachtig beeld op Toronto. Het weer was geweldig, het uitzicht dus ook. We hadden een geweldige avond. Na het eten, op een andere verdieping hebben Sanne, Anouk en Carolien nog op de glazen vloer gestaan en gelegen!
Na nog een kopje koffie bij Marian en Greg zijn we naar ons hotel terug gereden.
Op zondag hebben we weer tussen de middag gegetenin Oakville. Na een korte rondrit door het oude Oakville zijn Jack en oom Martin terug gegaan naar het huis en zijn wij zelf nog wat gaan rondkijken.
Om half zes werden wij verwacht op de grens van Mississauga en Toronto, thuis bij Martin (zoon van oom Martin) en Tanja. Zij hadden gezorgd voor een heerlijke BBQ waar ook hun kinderen Andrew en Vanessa en Marian en Greg, Jack en Florence en oom Martin bij waren. We hadden een hele gezellige avond en we hebben heel wat afgepraat.
Aan het eind van de avond hebben we afscheid genomen van de nichten en neven van Carolien en van haar oom Martin.
Op maandag zijn we op eigen gelegenheid Toronto bezocht. Met name het financiele deel, Waterfront en Eaton Center stonden op het programma. Heel toevallig kwamen we in Yongestreet Jack weer tegen. Hij had pauze van zijn werk en was even buiten. Hij heeft ons meegenomen naar de rechtbank waar hij werkt en we hebben een korte rondleiding door het gebouw gekregen.

Morgenochtend gaan we op weg naar Ottawa, een rit van zo'n 5 uur.

• 31 Juli 2012 - 10:05

Jolanda:

Ha Collies , Ton gaat donderdag op weg naar de CN Tower, dan zondag thuis en dinsdag nog 2 weken naar Salou met Rob en 6 anderen. We zien hem deze zomer weinig in Kethel. Geniet van de reis, groetjes !

• 31 Juli 2012 - 12:59

Hallo Allemaal.:

Na het lezen van jullie verslag komen al onze herinneringen weer boven !!!
    Leuk dat ook jullie deze ervaring hebben.
    Heel veel plezier de rest van jullie vakantie en groetjes van ons allemaal.

Marie-Louise.

• 31 Juli 2012 - 17:51

Trees:

leuk om al die ooms, neven en nichten te zien. geniet lekker van Ottawa. Ook een leuke stad. En vijf uur lijkt toch in die landen korten dan hier. veel plezier xx

• 31 Juli 2012 - 18:57

Hellen,Mike En Roy:

Hoi, leuk om te lezen dat het familie bezoek zo goed bevallen is, zal je moeder ook goed doen. Dat restaurant zal zeker bijzonder zijn geweest. Ik had van Roy (die had het weer van Sanne) al begrepen dat het zo leuk was op de CN tower, Pat, waarom ben jij niet op de glazen plaat gaan staan\liggen???? Het is om jaloers op te worden (nee hoor, het is jullie van harte gegund). Nu weer even een aantal uren afzien in de auto, als je van afzien kunt spreken met zo'n auto, om het volgende moois te gaan bekijken.

Sanne, Mike en Roy zijn nu ergens in de stad Feyenoord aan het kijken, voorronde CL tegen Kiev. Nou, kanjers geniet er lekker van nog 2 weken te gaan. Het zullen ongetwijfeld nog twee geweldige weken worden.

xxx H,M,R

• 31 Juli 2012 - 20:11

Rien En Jeanne:

Wat leuk he zo'n familie bezoek, zij zullen ook genoten hebben net als jullie. Nu weer op naar het volgende item! Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken!!! Groetjes van ons.