Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van collies - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van collies - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

27 Juli 2012 | Canada, Niagara Falls

Het is al een tijdje geleden, maar hier een update van onze reis. Na Philly zijn we vertrokken naar Washington DC. We hadden een geweldig hotel (Marriott) vlak bij een metrostation. Binnen een half uur stonden we van daaruit op de Mall tussen het monument en The Capitol. Op zaterdag 21 juli hebben we een dagkaart genomen om alle hoogtepunten van de stad te bekijken. Natuurlijk the White House. Dat ligt daar in die grote stad prachtig in het groen. Obama niet gezien, helaas ook geen rondleiding, die moet je een half jaar van te voren aanvragen bij je ambassade. In het visitorcenter zijn we wel op statieportret geweest! In the Capitol hebben we wel een rondleiding gehad. De enorme koepel is van buiten al prachtig maar van binnen ook erg indrukwekkend. In het midden onder die koepel worden overleden presidenten opgebaard. Ook Kennedy heeft daar gestaan.
In Arlington liggen heel veel gesneuvelde soldaten uit diverse oorlogen begraven. Ook hebben we daar het eenvoudige maar indrukwekkende graf van de Kennedy's gezien. Op zondag 22 juli 'stopte' onze dag al in de ochtend bij Mc Donalds waar Patrick niet goed werd en aansluitend een nachtje in George Washington University Hospital heeft gelegen.
We vervolgden onze reis naar Lancaster, midden in Dutchcountry, het gebied waar de Amish bevolking woont, werkt en met de koetsjes over o.a. de snelwegen rijdt. Na een lokale markt hebben we een paar boerderijen op het platteland bezocht en wat Amish en koetsjes en stepjes op de foto kunnen zetten. Deze dagen hier hebben we ook gebruikt om lekker bij het zwembad te zijn.
Op woensdag 25 juli hebben we een lange rit gemaakt. Na zo'n 7 uur kwamen we in Niagara Falls USA aan. Ons hotel lag op zo'n 5 minuten met de auto van de Amerikaanse kant van de watervallen. Diezelfde middag zijn we al Maid of the Mist gaan doen. Met een bootje in mooie blauwe regenjassen kom je vlak onder de eerste waterval en heel ver in de Horseshoe. Geweldig was dit! Wat een water en wat een geweld. Ondanks de regenpakken kom je er toch heel nat uit. Prachtig! Daarna kon je met trappen tot heel ver onder/naast de Falls komen. Soms als de wind, en dus het water, even wat minder was kon je nog een aardige foto of film maken.
Op donderdag 26 juli zijn we over de Rainbowbridge Canada ingetrokken. Nu zijn we aan de Canadeese kant van de Niagara Falls. Daar is alles veel toeristischer! Ons hotel ligt ook op 5 minuten afstand van de watervallen, maar nu lopend. Van veel plekken in de stad zie je boven de gebouwen de mistdamp van de watervallen omhoog komen. Van dichtbij heb je geweldig zicht op de Falls aan de overkant van de rivier. Toch was het ernorme gevoel van het donderende water aan de USA kant hier minder.
's Avonds zijn we uit eten geweest bij Outback steakhouse. Een kado van Sanne en Anouk voor de 21 trouwdag van Carolien en Patrick! De bloomin' onion als voorgerecht was weer heerlijk.
's Avonds met de schemering zijn we de Skylon tower opgegaan en hebben we toen het donker was de verlichte watervallen van boven kunnen bewonderen. Enorme spots aan land geven dan in diverse kleuren een bijzondere 'look' aan de Falls.

Nu is het vrijdag 27 juli en vertrekken we richting Toronto, Mississauga en Oakville waar we op familiebezoek gaan. Oom Martin woont hier al sinds de jaren 50 en we hebben hem en zijn gezin regelmatig in Nederland ontmoet. Nu gaan we ze hier zien, ze hebben al een heel schema voor ons opgesteld. Zaterdag diner op de CN tower in Toronto met Marian en zondag een BBQ bij Martin thuis. Tussendoor natuurlijk bij de 91 jarige oom van Carolien thuis op de koffie. We hebben er zin in!

• 27 Juli 2012 - 13:04

Hallo Collies:

Lees dat jullie het erg naar je zin hebben.Ben helemaal niet jaloers hoor maar stinkend jaloers.
    Heel veel plezier nog in Canada.
    Groetjes Gerard en Cobie.

• 27 Juli 2012 - 16:02

Kim:

Klinkt allemaal erg goed! Veel plezier en die, ome martin de groeten! Xxx Jeroen en Kim

• 27 Juli 2012 - 16:09

Hoi Caroline,Patrick,Sanne En Anouk.:

Wat leuk om jullie reis verslag te lezen, klinkt allemaal erg leuk en jullie zien heel veel. Hopelijk is Patrick weer opgeknapt en was er niets ernstigs aan de hand, {Heb je wel een ziekenhuis in Amerika bekeken !!!} Leuk om dit weekend met de familie op pad te gaan, wel veel foto's maken, hoor !
    Hebben jullie goed weer op jullie reis ? Heel veel plezier en de groeten aan de canadese familie van ons allemaal.
    Groetjes Peter , Marie-Louise , Marloes en Annelot.

• 27 Juli 2012 - 16:55

Trees:

hallo allemaal, klinkt allemaal bekend en ik geniet dus gewoon weer even van dezelfde route (3 jaar geleden). Zo leuk om dan precies te weten hoe jullie ervaring is en hoe indrukwekkend het is. Hopelijk is Patrick weer hersteld. Dat moet wel, want anders laten ze je daar echt niet gaan. Geniet ervan. Wel op die glazen plaat gaan staan(of zitten) in de CN Tower. Ik heb het ook gedaan.... beetje bibberig met mijn hoogtevrees maar het is gelukt (zittend). Veel plezier bij de familie. xxx

• 27 Juli 2012 - 19:08

Hellen, Mike En Roy:

Hey, klinkt allemaal weer fantastisch. Ik heb destijds de foto's van Trees gezien in haar blauwe jasje zag er leuk uit. Zal best indrukwekkend geweest zijn en wie kan er zeggen dat ze met hun hotel naast de Falls in een hotel gelogeerd hebben. Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat jullie bij Obama op de thee waren gevraagd. Valt een beetje tegen om te lezen dat jullie ook moeten reserveren. Ik zal hem straks even bellen dat dit echt niet kan!!! Heel veel plezier bij de familie en we spreken elkaar weer. dikke knuffel van ons drie.

• 28 Juli 2012 - 18:42

Sofie:

leuk verhaal! veel gedaan al ! nog veel plezier, eennuuu .. af en toe nog even skypen hea! groetjes. oma suzan maaike lotte &Sofie !

• 28 Juli 2012 - 21:30

Rien En Jeanne:

Wat een leuk verslag en Pat kon het niet laten om ook daar het ziekenhuis aan de binnenkant te bekijken? Zo te lezen gaat het allemaal weer goed met hem! Indrukwekkend zijn die watervalletjes!! Veel plezier bij de familie die jullie nu gaan bezoeken, ze zullen het wel heel erg leuk vinden om jullie te zien! Tot het volgende verslag!!

• 30 Juli 2012 - 17:25

Woellies:

wat gaaf om te lezen allemaal,jullie vermaken je dus opperbest. blijf lekker genieten! Ben nu al benieuwd naar het fotoboek!groetjes van de woellies