Donderdag 7 augustus 2014 - Reisverslag uit Clermont, Verenigde Staten van collies - WaarBenJij.nu Donderdag 7 augustus 2014 - Reisverslag uit Clermont, Verenigde Staten van collies - WaarBenJij.nu

Donderdag 7 augustus 2014

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Clermont

Vanochtend zijn we in het donker op gestaan. We willen namelijk vroeg op weg naar Universal Studios. Het park Islands of Adventure gaat al om 8 uur open en daar is de zeer gewilde Harry Potter.
Via de 27-192-4 is het toch weer drukker dan verwacht. Nog best redelijk op tijd zijn we via de City Walk bij de ingang. De bon die we gekocht hebben laten we omzetten voor echte tickets en dat duurt 'even'. Dan zijn we echt klaar om te gaan. Ook hier verkopen ze weer bekers die je de gehele dag kunt refillen. We zijn met zijn zessen dus natuurlijk kopen we er 'genoeg'.
Harry Potter and the Forbidden Journey ligt helemaal achter in het park. Je komt echt in het dorp met alle winkels waar de tovenaars leerlingen hun spullen moeten kopen. We gaan na onze spullen in de lockers te hebben gestopt in de rij staan. Na zo'n drie kwartier zijn we aan de beurt. Je zit in een kar en vliegt Harry achterna op zijn bezemsteel. Je zit, ligt,hangt in het karretje en het is waanzinnig!
Dit gedeelte van Universal heeft ook een paar waterattracties. En wonder boven wonder is het Patrick die dit keer helemaal droog blijft. Met name in de laatste wildwaterbaan komen Mike en Sanne er druipend uit!
In de Dudley-Do-Right's Ripsaw Falls word je niet eens zo nat, behalve wanneer Carolien en Hellen aan het eind van de tocht door de kids voor $0,25 zeikwaternat gespoten worden. En ze wilden nog zo graag zonder natte haren het park rond.
Mike, Sanne en Patrick doen nog even de Dragon Challenge, een 8baan waar je onder de baan hangt en met je benen bungelt. Een paar loopings en kurkentrekkers later is het gezelschap weer compleet. De 8baan The Floght of the Hippogriff is een klein baantje waar Hellen tot op het laatst blijft kijken of er geen loopings inzitten. Dat ie tussendoor boven aan in storing blijft staan heeft ze gelukkig niet door.
Het weer gaat betrekken en een aantal attracties gaan dicht. Via een fudgezaak gaan we nog een vage tour maken en zitten we in 'cat in the hat'. Alle twee geen succes.
We pakken dan de auto en gaan naar de Apple store in de Millenia Mall en daar ligt Mike zijn nieuwe Iphone klaar. Goed geregeld hoor!
Bij de Walmart krijgt Carolien bijna haar flesje rosé niet mee omdat Sanne zich niet kan legitimeren! Zij mag de fles wijn niet aanraken in de winkel of buiten op de parkeerplaats. Tsssssss, maar je mag wel autorijden op je 16e en op iedere hoek van de straat een vuurwapen kopen.
Op de hill drinken we nog wat en één voor één taaien we af.

• 09 Augustus 2014 - 14:22

Trees:

zo te lezen, was het een fantastische dag. Wat een etterstralen zijn die gasten toch om je voor 0,25$ zeiknat te spuiten Hel hihihi..... sorry !! Ga nog even kijken of er foto's op de website staan. Hopelijk die met dat waterballet ! xxx