Zondag 10 augustus 2014 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van collies - WaarBenJij.nu Zondag 10 augustus 2014 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van collies - WaarBenJij.nu

Zondag 10 augustus 2014

10 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Om half zes gaat de wekker al. We eten wat pakken alle laatste spullen in en proberen dan alle bagage in de auto te krijgen. Dat is nog geen gemakkelijke opgave! Toch lukt het en rijden we om half 7 weg van de plek waar we het drie weken lang heerlijk hebben gehad.
We moeten een heel eind de 27 volgen, wel 180 kilometer. En het grootste deel daarvan staat vol met sinaasappelbomen. Ontbijt bij de MacDonalds smaakt heelijk. Via de 29 komen we in de Everglades. Bij Wootens doen we de airboat, buggy tour en gaan we aligatorfarm in.
De airboat is heel leuk, keihard door het moeras gebied. We zien op een aantal plekken de aligators zwemmen. Dan gaan we naar de hoge buggy en maken we een tour door het moeras. Spinnen, herten, wasbeertjes, aligators, we zien ze allemaal, inclusief muggen!
In de farm krijgen we een demonstratie hoe je niet met eem krokodil om moet gaan. Het zou oms niets verbazen als je binnenkort hoort dat die man bij Wootens is opgevreten door een krokodil.
Dan mogen we allemaal een baby aligator vasthouden en 'huggen'. Dat is weer wel leuk om te doen.
We pakken de auto en rijden in 1 1/2 uur naar La Quinta in bij het vliegveld van Miami. We hebben kamer 110 en 112, net als vier jaar geleden. Onderweg zien we de hoogste temperatuur op onze boordcomputer: 100 graden F. = 37,778 graden C!
Omdat we morgen nog even voor de laatste keer naar de Abercrombie moeten gaan we nu eerst naar Bayside.
Bayside ligt op de grens van Downtown Miami en Miami Beach. Het is vooral een uitgaansgebied aan de haven. Cruiseschepen leggen daar aan en ook hele grote jachten. We hebben er een beetje rond gekeken en lekker wat gedronken.
Over de brugggen van de A1A rijden we naar Miami South Beach. We parkeren in een parkeergarage en lopen naar het strand. We gaan een eind door de branding. Mike en Patick maken een foto van het strandwacht huisje met Miami Beach er op. Ze worden daar ook nog door een jonge dame op de foto gezet. En DAT hebben ze nog een paar uur moeten horen.
Via de boulevard lopen we door over Oceandrive. Een paar stratn verder eten we 's avonds en over een verlicht en drukke Ocean Drive lopen we terug naar de auto.
We rijden terug naar La Quinta Inn en via de Mac drinken we nog wat op de kamer. Na het wachtwoord te hebben gegeven lukt het uiteindelijk met zeer traag internet om in te checken voor de vlucht naar Dusseldorf van morgen.

• 11 Augustus 2014 - 16:19

Cobie:

Natuurlijk moesten jullie nog even shoppen (lol) dat hadden jullie natuurlijk deze vakantie nog niet gedaan.
    Deze laatste dag klonk heel avontuurlijk.
    Ik wens jullie een goede terugvlucht.
    Xxxx

• 11 Augustus 2014 - 23:27