Dinsdag 5 augustus 2014 - Reisverslag uit Clermont, Verenigde Staten van collies - WaarBenJij.nu Dinsdag 5 augustus 2014 - Reisverslag uit Clermont, Verenigde Staten van collies - WaarBenJij.nu

Dinsdag 5 augustus 2014

05 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Clermont

Vanmorgen vroeg zagen we dat Anouk al voor de schema tijd geland is op Schiphol. Vlak er achter aan hadden we al whatsapp contact met haar. Cobie heeft haar opgehaald en mee naar huis genomen. Bedankt Cobie!!
Na een vroeg en snel ontbijt zijn we in de auto gestapt en hebben we voor de verandering de 27 noord genomen op weg naar Titusville. Daar ligt Kennedy Space Centre. We rijden er ongeveer 1 1/2 uur over. Het is niet echt druk bij het parkeren en eigenlijk in het hele 'park' ook niet.
We nemen eerst de bus voor een rondrit over het hele terrein van Kennedy. We zien alles van heel dichtbij. Het is indrukwekkend. De stop bij de hal waar de Apollo ligt is heel leuk. De 'lancering' de hele Apollo, de landing op de maan: geweldig!
Als we terug zijn bij het visitor centre bekijken we de nieuwe hal van de Space Shuttle Atlanis. De echte Atlantis 'hangt' daar in een enorme hal. De film die ze projecteren gaat over in de echte shuttle. We zijn allemaal heel erg enthousiast over deze opstelling. Ze hebben dat geweldig gedaan.
We eten wat en gaan dan nog even naar het herdenkingsmonument, de angry bird hal en de Rocket garden.
We rijden weer terug naar ons huis. We gaan even lekker zitten en Mike, Sanne en Roy gaan een potje tennissen op onze privé baan. We eten magnetron voer, ieder zijn eigen keus. Lekker hoor, ook die voor the hungy man!
We gaan zo nog een potje yahtzeeen en dan weer lekker slapen.

• 06 Augustus 2014 - 05:35

Cobie:

Hallo ruimtevaarders het ziet er idd indrukwekkend uit Kennedy Space Centre.
    Vooral de nieuwe bemanning.
    Ik hoop dat jullie magnetron maaltijd gesmaakt heeft.
    Xxx

• 06 Augustus 2014 - 08:42

Trees:

Jammer dat Anouk eerder naar huis ging. Het is altijd leuk om met elkaar een vakantie af te maken. Gelukkig is ze veilig aangekomen op Schiphol.
    Het Kennedy Space Centre lijkt me geweldig om te zien. Ben benieuwd naar de verhalen en de foto's. Op tv is het al heel indrukwekkend om zo'n spaceshuttle gelanceerd te zien worden, laat staan dat je op de plek zelf staat en alles in het echt ziet.
    Is die tennisbaan ook bij het huis? Niet verkeerd....zwembad, tennisbaan en niet te vergeten de magnetron haha.
    Altijd lekker even niet weg maar gewoon iets in de magnetron. Daar heb je vakantie voor.....ik doe dat bijna iedere dag hihihi. Alleen is dat meer uit luiigheid en niet omdat ik het gevoel heb dat ik vakantie heb.
    Ben benieuwd wat er morgen op de planning staat. Neem aan dat het bij jullie nu nacht is? Ben altijd in de war met de tijden. Maak er in ieder geval weer een leuke dag van.
    Hoe is het weer bij jullie. Daar lees ik niet zoveel over. Hier vandaag wat minder zon en gelukkig niet zo benauwd meer. We mogen niet klagen de afgelopen tijd. Het is zelfs te warm.
    Veel plezier met elkaar !
    x4all xx

• 06 Augustus 2014 - 22:44

Marie Louise:

Dat kennedy space center klinkt heel indrukwekkend !!!! Leuke foto s ook !
    In plaats van richting ziekenhuis, ging ik vanmorgen op weg, eerst Marlies ophalen, toen tante Wil, daarna mijn moeder en vervolgens richting Maastricht.
    We waren om half 11 op de brusselsestraat, daar is het klooster waar de broer van mijn vader woont. We werden ontvangen door de mantelzorger en hebben koffie gedronken.
    We konden de auto daar laten staan en zijn naar de servaas kerk gelopen en hebben een kaarsje opgestoken. Daarna over het vrijthof naar de stad.
    Heerlijk broodje gegeten buiten op een terras en verder gewinkeld tot het begon te regenen.
    Weer terug naar het klooster om de auto op te halen en weer terug richting Rotterdam.
    In Etten Leur heerlijk gegeten en om 21.00 uur waren we allemaal weer thuis.
    Ook wij hebben vandaag een gezellige dag gehad.