Vrijdag 25 juli 2014 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van collies - WaarBenJij.nu Vrijdag 25 juli 2014 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van collies - WaarBenJij.nu

Vrijdag 25 juli 2014

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag is de dag voor het Magic Kingdom. We staan tot verdriet van een aantal reisgenoten vandaag vroeg (=7.15 uur) op. Via een lopend buffet ontbijten we en vertrekken we naar Disney. Op de 27 is het rustig als altijd en op de 192 is het al behoorlijk druk. Voor Magic kingdom moeten we de oprijlaan helemaal uitrijden. Na $17,00 te hebben betaald staan we op Simba 19 en gaan we met een tram naar de monorail. Helaas is die stuk en moeten we nog met een bus verder naar de ingang. Ook vandaag hebben we weer 3 fastpassen gereserveerd. De eerste moeten we voor 10.10 uur hebben gebruikt. Met een aantal fotomomenten onderwerg halen we dat prima. De lucht is strak blauw en de temperatuur is hoog. Voor splash Mountain hebben we geen fastpass en staan we een tijdje in de rij. Gelukkig staat er een bordje "you may get wet". Nu zijn we gewaarschuwd. Maar gelukkig blijft het vandaag beperkt tot een aantal spetters. Met een fastpass gaan we Big Thunder Mountain in. Lekker dat je dan zo binnen bent. Tussen de middag eten we in het star light cafe.
In buzz-light-year schieten we wat om ons heen, Carolien wint met zo'n 450.000 punten!
We gaan dan richting Mainstreet om de parade te bekijken. Maar hoe dichter we daar bij komen hoe zwarter de lucht wordt. Het onweert al in de verte en dan breekt de bui los. Gelukkig kun je gewoon op een handdoekje op de stoeprand blijven zitten. Stel je voor dat je je plekje kwijt bent. Vlak voor drieën wordt er omgeroepen dat de parade niet doorgaat en druipen de mensen letterlijk af. Als het weer droog is gaan wij weer verder.
Sinds een paar maanden is er een nieuwe achtbaan: The seven dwarfs. Gelukkig wil niemand anders er in en hebben wij geen fastpass. We hoeven maar 75 minuten te wachten en volgens Roy gaat het sneller dan verwacht. Altijd alles positief blijven bekijken!
De achtbaan is super leuk en we zijn blij dat we gewacht hebben. Dan eten we weer wat(Mike en Roy een enorme kluif!) en verwachten dat we voor de parade nog wel vooraan kunnen zitten. Helaas hebben 50.000 andere bezoekers dat al voor ons gedaan. Op het plein aan het begin van het park waar de parade start vinden we nog een prima plek. De Mainstreet electrical parade is weer leuk om te zien, inclusief de honor to America wagen aan het eind.
We lopen met het eind van de parade mee richting het kasteel waar we op een veranda bij een restaurant goed zicht hebben op de lichtshow op het kasteel en de vuurwerkshow die er op volgt.
Dan vertrekken we richting de monorail ( die doet het nu wel) en de tram naar de auto. Binnen het uur na het vuurwerk zijn we terug op Samosa Hill circle. Daar drinken we nog wat, Mike maakt een lekker drankje voor Patrick. Na één glas gaat hij zingend, lallend in polonaise (in zijn eentje) richting bed.

• 26 Juli 2014 - 22:10

Marie Louise:

Heel erg leuk om te lezen !
    Echt SUPER !

• 27 Juli 2014 - 11:58